Haberler 2014 | STRATEJI NEDIR VE NEDEN ÖNEMLIDIR?

  • Hazır Ofis 0 212 371 8500
  • Sanal Ofis 0 212 371 8600
  • Toplantı Odası 0 212 371 8447
  • Türkiye Dışından +90 212 371 8500

HABERLER

Servcorp hakkında en son haberleri ve basın bildirimlerini okuyun.

STRATEJI NEDIR VE NEDEN ÖNEMLIDIR?

2014 | Servcorp

‘Sizin için gerekli olan şey stratejidir.'

Strateji bir çok iş adamının duymuş olduğu ve şüphesiz üzerinde  saatler harcadığı bir kavramdır. Peki strateji tam anlamı ile ne demektir ve iyi bir stratejiyi nasıl oluşturursunuz? Oxford Sözlüğü'ne göre strateji,  uzun dönemli ve geniş kapsamlı bir amaca ulaşmak için tasarlanmış planlardır.

Bu anlamda, bir yandan strateji pek çok iş insanı için endişe oluştursa da, bir çok kişi - hem bireysel hem de iş hayatında - bu kavramı geliştirmiştir. Ev alımı, bir spor eğitim, bir bahçenin tasarımı ve ekimi, yeni beceriler öğrenmek,  kaynak için nelerin seçilmesi ve neler gerekli gibi bütün bu kavramlar stratejinin bir parçasını oluşturur. Kısacası strateji, A'dan B'ye nasıl gidileceğine dair oluşturulan plandır.

Iş jargonuna hakim iş adamları için strateji, şu an nerede oldukları ve gelecekte nereye varacakları arasındaki  köprüdür. Stratejik plan ise bu köprüyü oluşturmaktaki ince detaylardır. Köprü türlerini daha detaylı ele aldığımızda birden fazla köprü yapısı olduğunu görüyoruz. Bunlardan bazıları; kemerli köprü, asma köprü, konsol  köprü ve kirişli köprüdür. Bundan yola çıkarak, işinizi geliştirmek için birden fazla strateji olduğunu da söyleyebiliriz. Bu alandaki zorluk, amacınıza ulaşırken, hangisinin karınızı yükseltip hangisinin azaltacağını öngörmektir.

Bu durumda karşılaşılan ilk zorluk; ilham veren, zorlayıcı ama aynı zamanda motive edici ve ulaşılabilir  bir hedef – vizyon - belirlemektir.  IBM kurucuları ‘bitmiş bir işin' nasıl yapılandırılacağı hakkında net bir fikre sahiptiler ve iş geliştimek için yarattıkları kavramsal tasarımı kullandılar. Fakat, birçok iş sahibi ve yönetici gelecekte işlerinin neye benzeyecekleri düşünmek konusunda zorluk çekerler.

Vizyon, strateji ve plan hakkındaki en güzel şey, bunları düşünürken bütün dünyayı göz önüne almanız gerekmediği gibi, strateji için yüzlerce sayfa da yazmak zorunda değilsiniz. Eğer 5 ya da 10 senelik bir plan yapmakta zorlanıyorsanız, olayı başından tartın. Altı ay ya da 1 sene gibi kısa süreler ile başlayın. En basiti, hayal etmeye başlayın.

Çalışanlarınızdan işinizin nereye ulaşacağı ile ilgili fikirler toplayın. Hiç şüphesiz bir çok fikir ile karşılaşacaksınız. Hatta çalışanlarınızın işiniz hakkında birçok fikre ve işinizin gelişmesine katkıda bulunmak gibi bir fırsata sahip oldukları için ne denli heyecanlı olduğunu görmek sizi şaşırtacaktır.

Motive ediciliğinden ve odaklaştımayı sağladığından ‘sonuç' ile başlamak son derece önemlidir. Çalışanların performansını  esas hedefe giden yolda küçük ya da büyük amaçlar ile bağdaştırın. Bu durum herkesi kendileri için bir  öncelik oluştumaya zorlar.

Dikkatli bir şekilde her bir kararın vizyonunuzu nasıl etkileyeceğini önemsemeniz gerekir böylece önemsiz olan herşey azalır.  Sizi amacınıza ulaştıracak durumlar dışında başka bir şeye zaman kalmayacaktır.

Tahmin edin?! Ufak ve önemli olmayan ayrıntılar yok olduğu zaman geride kalan şey stratejinizin esas yapısı ve stratejik planınız olacaktır. Tanım ve iş jargonunu unutun. Işiniz için öngörüye odaklanın.

Sizi bulunduğunuz noktadan varmak isteğiniz noktaya götürecek olan en iyi yaklaşım için karar verin. Diğer önemsiz unsurları geride bırakın, böylelikle  gelecek için detaylı ve kusursuz plan ve stratejiniz hazır olacaktır.